teisipäev, 24. veebruar 2009

Minu Eesti


"Head sõbrapäeva ja tähista vabariigi aastapäeva ikka ka:)" - just niisuguse kaardi leidsin oma Groningeni kodu postkastist koos aasta esimese noosootöö ajalehega Aken, mis enne uue peatoimetaja tööle asumist oli kaua aega minu laps. Appi, mul olid maailma parimad töökaaslased!! ENL - Eesti Noorteühenduste Liit - ja selle meeskond on kõige ägedam üldse!!:) Ilma liialdusteta ja tervitused neile, kes ennast puudutatuna tunnevad:).

Teate, ma mõnes mõttes igatsen seda Tallinna rutiini, et hommikul kooli, siis lõuna ja tööle ning mõnikord vastupidi! Ja kõik inimesed minu ümber tormasid koos minuga. Tallinn on kiirustavate sammude rahutu linn. Umbes 180 000 elanikuga Groningen võngub hoopis teises rütmis ja mina koos oma keskkonnaga.

Kui mul veel internetigi siin korteris polnud, võisin tundide kaupa niisuguseid asju teha, milleks mul kunagi pole aega olnud. Näiteks köögis süüa teha, rahulikult nõusid pesta, uurida kuidas siinne prügimajandus toimib, raamatukogus 5 tundi õppida, Elisabethiga tunde teed juua ning juttu ajada.

Pühapäeval näiteks veetsin õdusa pärastlõuna koos naabritega. Nimelt korraldas meie naabruskonna ühing elanikele ekskursiooni, et oma kodutänavate ja naabritega rohkem tuttavaks saada. Umbes 3 tundi hollandi keelt ja teesklemist, et saan aru, millest räägitakse. Oskan see-eest kenasti naeratada ja tagajärjeks mitu komplimenti, et räägin nii hästi hollandi keelt!:):) Enamus kohale tulnud naabritest (või tegelikult kõik peale minu ja Elisabethi) olid küll pensionärid, aga teate, ma oskan erinevaid subkultuure hinnata. Süüa sai ka! Lõunaks oli hollandipärane hernesupp musta leivaga. Kõlab nagu Eestis? Just, maitses ka nagu Eestis! Võtsin kaks portsu.

Ekskursioonil sain teada, et elan kunstike linnajaos (Schilders buurt), mis on üks arhitektuuriliselt mitmekesisem ja avaliku ruumi kunsti hulga poolest ilusaim linnajagu Groningenis. Enamus siinseid maju on ehitatud pärast Teist maailmasõda, kui hollandlasi valdasid uue alguse positiivsed emotsioonid. Meie naabruskonnas on ka pagaritehas, kust võib värskeid küpsetisi osta.

Kui minna tagasi selle postituse algusesse, siis arvake, kuidas Hollandis Eesti vabariigi aastapäeva ja vastlapäeva tähistatakse? Loomulikult Eesti õhtuga koos teise eestlase, kartulupudru ja vastlakuklitega ning ühe tšehhi, ühe sakslase, ühe uusmeremaallasega, kes sellest kõigest osa said. Foto selle tõestuseks.

3 kommentaari:

Risto ütles ...

tahan ka kukleid :P

Risto ütles ...

Preili pidu. :D

Unknown ütles ...

hmmm, mis Sa sellega mõtled...